a4 page-0001

ΕΠΑΛ Ορεστιάδας: Δεκαπενθήμερη εκπαίδευση μέσω Erasmus σε Κύπρο και Ιταλία

 

Για την Ιταλία και την Κύπρο αναχωρούν τις ημέρες αυτές μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ Ορεστιάδας στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ 2022.

Ήδη χθες, Τετάρτη 15 Μαρτίου, ομάδα αποτελούμενή από 10 μαθητές του τομέα Πληροφορικής και Διοίκησης Οικονομίας  συνοδεία δυο εκπαιδευτικών αναχώρησε με προορισμό τη Ρώμη της Ιταλίας.

Διαβάστε περισσότερα: ΕΠΑΛ Ορεστιάδας: Δεκαπενθήμερη εκπαίδευση μέσω Erasmus σε Κύπρο και Ιταλία

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε το ρεπορτάζ του Ορεστιάδα TV σχετικά με τις εντυπώσεις από τη μετακίνηση μαθητών και καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ Ορεστιάδας στη Γαλλία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, 2018-2019.

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε το ρεπορτάζ του Ορεστιάδα TV σχετικά με τις εντυπώσεις από τη μετακίνηση μαθητών και καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ Ορεστιάδας στη Γερμανία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε το ρεπορτάζ του Ορεστιάδα TV για τη μετακίνηση μαθητών και καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ Ορεστιάδας στη Γερμανία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε το ρεπορτάζ του Ορεστιάδα TV με τη συνέντευξη του διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Ορεστιάδας για την υλοποίηση της επίσκεψης 8 εκπαιδευτικών από 4 χώρες μέσω του προγράμματος Erasmus+

 

 Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε το ρεπορτάζ του Ορεστιάδα TV για την υλοποίηση της επίσκεψης 8 εκπαιδευτικών από 4 χώρες μέσω του προγράμματος Erasmus+

Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζεται το ρεπορτάζ του Ορεστιάδα TV με τη συνέντευξη των καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ Ορεστιάδας που συμμετείχαν στη μετακίνηση εκπαιδευτικών στο Zamosc της Πολωνίας από 2/2/2018-10/2/2018.

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα στα πλαίσια του οποίου υλοποιήθηκε η μετακίνηση έχει τίτλο "Γέφυρες για την Ανοικτότητα, το Σεβασμό και την Ταυτότητα" και ανήκει στην ομάδα προγραμμάτων Erasmus+, που υλοποιεί το σχολείο μας για το σχολικό έτος 2017-2018 και θα συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά.

Οι καθηγητές που συμμετέχουν στη συνέντευξη με τη σειρά που εμφανίζονται είναι:

1. Πασσαλή Μαρία

2. Αθιανάς Μιχάλης

3. Βαρσαμακίδου Βασιλική

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα : 1η Διακρατική συνάντηση ανταλλαγής μαθητών του 1ου ΕΠΑ.Λ ΟΡΡΕΣΤΙΑΔΑΣ στην Potenza της Ιταλίας, στο πλαίσιο υλοποίησης Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ2-ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ.

Το 1ο ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας συμμετέχει σε διετές Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ 2017 για την υλοποίηση σχεδίου Στρατηγικών Συμπράξεων αποκλειστικά μεταξύ σχολείων ΚΑ219, Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, με θέμα «ΓΕΦΥΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΚΤΟΤΗΤΑ, ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ», (ακρωνύμιο σχεδίου «MΟST») και με κωδικό αριθμό 2017-1-PL01-KA219-038326_2.

Στο παραπάνω σχέδιο συμμετέχουν πέντε σχολεία από αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες:

  1. Spotezcne Liceum, Zamosc, Polsca , Συντονιστής Εταίρος

  2. 1o ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας, Ελλάδα.

  3. Lycee Claude Gellee, Epinal, France.

  4. Gewerbliche Schule ,Schwaebisch Hall, Germany.

  5. Istituto d΄Istruzione Superiore “F.S. Nitti” Potenza, Italy.

Το χρονικό διάστημα από 11 έως 18 Απριλίου 2018 πέντε μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας, μετακινήθηκαν στη χώρα υποδοχής στην Potenza της Ιταλίας σε μια πρώτη διακρατική συνάντηση όλων των συμμετεχόντων μαθητών από όλα τα εταιρικά σχολεία της σύμπραξης.

Στο χρονικό αυτό διάστημα δόθηκε η δυνατότητα να φιλοξενηθούν οι μαθητές από Ελλάδα , Πολωνία, Γερμανία και Γαλλία σε οικογένειες των μαθητών από το εταιρικό Ιταλικό σχολείο. Η αποκτηθείσα εμπειρία για τους μαθητές όλων των συμμετεχόντων σχολείων ήταν ιδιαίτερα σημαντική, αφού γνώρισαν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της φιλοξενούμενης χώρας και περιοχής, αντάλλαξαν εμπειρίες, απόψεις, ιδέες και προβληματισμούς σχετικά με το θέμα του σχεδίου. Σε κοινή συνάντηση στις εγκαταστάσεις της σχολικής μονάδας, Istituto d΄Istruzione SuperioreF.S. NittiPotenza, Italy παρουσίασαν, οι μαθητές της κάθε χώρας, την περιοχή καταγωγή τους και τις εργασίες που πραγματοποίησαν στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συζήτηση όλων των ομάδων για τις εκφράσεις μίσους και τονισμού της διαφορετικότητας που υπάρχουν στην κουλτούρα γλώσσας της κάθε χώρας και πως αυτές μπορούν να μετατραπούν σε θετικές εκφράσεις, αντιμετωπίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη δημιουργία φαινομένων ρατσισμού και ξενοφοβίας.

 

Οι μαθητές που συμμετείχαν από το 1ο ΕΠΑ.Λ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ είναι:

  1. Δόδα Γεωργία του Παναγιώτη μαθήτρια της Γ΄ τάξης Δομικών

  2. Σκάρδη Γεωργία του Μιχαήλ μαθήτρια της Γ΄ τάξης Οικονομίας Διοίκησης

  3. Σίσκογλου Παναγιώτης του Ιωάννη μαθητής της Γ΄ τάξης Ψυκτικών

  4. Σκαρλίδης Γεώργιος του Χρήστου μαθητής της Γ΄ τάξης Ηλεκτρολόγων

  5. Μουρλίδης Αθανάσιος του Παναγιώτη μαθητής της Γ΄ τάξης Πληροφορικής.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:

  1. Γκουτζέρης Θεόδωρος ΠΕ80 Οικονομίας Δ/ντής

  2. Αθιανάς Μιχαήλ ΠΕ81 Πολιτικών Μηχανικών & Αρχιτεκτόνων

 

 

 

Η παραμονή στην Ιταλία συμπεριελάμβανε εκπαιδευτικές και πολιτιστικές επισκέψεις όπως στη Ρώμη, Νάπολη, Ποτέντζα, Ματέρα, Castelmezzano.

 

 

     

 

Η επόμενη διακρατική κινητικότητα μαθητών θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Schwaebisch Hall της Γερμανίας τον Δεκέμβριο του 2018.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Εθνικός Φορέας παρακολούθησης του έργου είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών(Ι.Κ.Υ.).

 

 

Ο Δ/ντής

 

 

Γκουτζέρης Θεόδωρος

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα :  2η Διακρατική συνάντηση εκπ/κών του 1ου ΕΠΑ.Λ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ στην Πολωνία στο πλαίσιο υλοποίησης Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ2-ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ.

     Το 1ο ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας συμμετέχει σε διετές Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ 2017 για την υλοποίηση σχεδίου Στρατηγικών Συμπράξεων αποκλειστικά μεταξύ σχολείων ΚΑ219, Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, με θέμα «ΓΕΦΥΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΚΤΟΤΗΤΑ, ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ», (ακρωνύμιο σχεδίου «MΟST») και με κωδικό αριθμό 2017-1-PL01-KA219-038326_2.

                Στο παραπάνω σχέδιο συμμετέχουν πέντε σχολεία από αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες:

  1. SpotezcneLiceum, Zamosc, Polsca , Συντονιστής Εταίρος
  2. 1 ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας, Ελλάδα.
  3. Lycee Claude Gellee, Epinal, France.
  4. Gewerbliche Schule ,Schwaebisch Hall, Germany.
  5. Istituto d΄Istruzione Superiore “F.S. Nitti” Potenza, Italy.

Το έργο προετοιμάστηκε από τον συντονιστή εταίρο ως μια προσπάθεια συμβολής στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρατηρούνται ολοένα και συχνότερα από την εισροή μεγάλου αριθμού προσφύγων στην Ευρώπη. Στις κοινωνίες των μεμονωμένων ευρωπαϊκών κρατών, μπορεί να παρατηρηθεί όλο και συχνότερα μια κρίση αξιών. Αρκεί να αναφέρουμε, ενδεικτικά μόνο, τομείς όπως: ελευθερία, δημοκρατία, θρησκεία, ισότητα, σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, ανεκτικότητα, ανθρώπινα δικαιώματα - συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των ατόμων που ανήκουν σεμειονότητες, δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, τον πλουραλισμό γενικότερα. Θα πρέπει βέβαια να επισημάνουμε ότι χάριν των μελλοντικών γενεών πρέπει να γίνεται σεβαστός ο χώρος διαβίωσης τόσο των «νεοεισερχομένων» όσο και των παλαιοτέρων «κατοίκων» και πρωτίστως ο σεβασμός των ορίων της εθνικής και πολιτισμικής ταυτότητας.

Στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών στο Ζamosc της Πολωνίας από 02-02-2018 έως 09-02-2018. Τη σχολική μας μονάδα εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί:

  1. Βαρσαμακίδου Βασιλική, ΠΕ02 Φιλόλογος
  2. Πασσαλή Μαρία, ΠΕ17.02 Πολιτικών Μηχανικών
  3. Αθιανάς Μιχαήλ, ΠΕ 17.02 Πολιτικών Μηχανικών
  4. Γώγογλου Αικατερίνη, ΠΕ19 Πληροφορικής ΑΕΙ.

     Στόχος της διακρατικής αυτής συνάντησης των εκπαιδευτικών από τα πέντε εταιρικά σχολεία ήταν να προσδιοριστούν τα προβλήματα επικοινωνίας που παρατηρούνται σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία και να παρουσιαστούν τεχνικές και μέθοδοι διδασκαλίας χρήσιμες για να αντιμετωπιστούν αυτά σε ένα περιβάλλον πολυπολιτισμικού σχολείου. Οι μέθοδοι διδασκαλίας στηρίχθηκαν στην εμπειρία των εκπαιδευτικών. Επίσης συζητήθηκαν και οι συνέπειες που εμφανίζονται από την έλλειψη σεβασμού προς την πολιτιστική εθνική ταυτότητα.

  • Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην «Αόρατη Έκθεση» της Βαρσοβίας. Εκεί οι συμμετέχοντες βίωσαν τα συναισθήματα που συνοδεύουν ανθρώπους όταν χάνουν στην καθημερινότητά τους την αίσθηση της σταθερότητας και της ασφάλειας (απώλεια όρασης στην περίπτωση). Οι επισκέπτες, κατά κοινή ομολογία, αποκόμισαν μια πολύ δυνατή εκπ/κή εμπειρία και αποφάνθηκαν πως μια παρόμοια «περιπέτεια» αξίζει να επαναληφθεί για τους μαθητές.
  • Πραγματοποιήθηκε εργαστήριο για την ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων που απαιτούνται στη διαπολιτισμική εκπαίδευση “ThinkingtheBox”. Μέσα από αυτό καλλιεργήθηκε η κριτική σκέψη, οι δεξιότητες επικοινωνίας, η δημιουργικότητα και η συνεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων εκπ/κών των εταιρικών σχολείων. Η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε με συζήτηση για τα αίτια , τις προοπτικές και τις εμπειρίες όσον αφορά την κατανόηση σε διαφορετικά περιβάλλοντα (ατομικό, εθνικό και ευρωπαϊκό).
  • Στη διάρκεια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων προτάθηκαν, με τη μέθοδο metaplan, από τις μεικτές εθνικά ομάδες των εκπαιδευτικών δράσεις για το τελικό προϊόν στη θεματική ενότητα «Ευρωπαϊκές αξίες».
  • Η πολωνική ομάδα των εκπαιδευτικών παρουσίασε το παιχνίδι «απόφαση : παράγοντας νοημοσύνης», το οποίο έδωσε τη δυνατότητα για γόνιμη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων σχετική με τα δύσκολα κοινωνικά ζητήματα. Από αυτό το παιχνίδι επιλέχθηκε η θεματική ενότητα που αφορούσε θέματα προσφύγων και της υποδοχής τους.

                       

  • Όλες αυτές οι δραστηριότητες είχαν ως σκοπό να βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να προετοιμάσουν σενάρια μαθήματος τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη σχολική τους πρακτική. Στη συνέχεια εργάστηκαν σε ομάδες προκειμένου να δημιουργήσουν τέτοια σχέδια μαθήματος. Κατατέθηκαν πολλές ιδέες αναφορικά με το τελικό αποτέλεσμα του προγράμματος MOST.
  • Επισκέφθηκαν το Δημαρχείο της πόλης και συναντήθηκαν με τοπικούς φορείς όπου συζήτησαν την κατάσταση των ξένων στην πόλη Zamosc και τις προοπτικές της επαγγελματικής τους ενεργοποίησης.
  • Επισκέφθηκαν το πρώην γερμανικό ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης του ολοκαυτώματος στο Belzec με το μήνυμά του ότι δεν μπορούμε να ξεχάσουμε.

   Η διακρατική αυτή συνάντηση του προγράμματος MOSTολοκληρώθηκε στη Βαρσοβία με την επίσκεψη στο Μουσείο Ιστορίας Πολωνών Εβραίων, ως παράδειγμα και ως ιστορικό πλαίσιο για τις καλές και αρνητικές πτυχές της πολυπολιτισμικότητας στην κοινωνία.

     Οι διοργανωτές της συνάντησης, συντονιστές Πολωνοί εκπαιδευτικοί, καθώς και οι συμμετέχοντες εταίροι εκπ/κοί είχαν τη δυνατότητα να ενισχύσουν τις αρχές της ανοικτότητας, της επικοινωνίας, του σεβασμού της ταυτότητας των άλλων. Παράλληλα γνώρισαν καλύτερα τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας της σύμπραξης.

Η διαφορετικότητα «μεταφράστηκε» - μετατράπηκε σε ώθηση για θετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Ταυτόχρονα υπήρξαν ευκαιρίες για προβληματισμό στις «Ευρωπαϊκές Αξίες» και την ανάγκη ανανέωσής των στις ευρωπαϊκές κοινωνίες.

Περισσότερες πληροφορίες για την συνάντηση αυτή μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να βρουν αν επισκεφθούν την ιστοσελίδα του σχεδίου στο Facebook http://www.facebook.com/2017MOST/ και σε πολωνικά μέσα ενημέρωσης http://www.kurierzamojski.pl/wiadomosci/nauczycielskie-ferie-z-most-em/

   Το επόμενο βήμα στην υλοποίηση του σχεδίου είναι η διακρατική συνάντηση στο εταιρικό σχολείο στην Potenzaτης Ιταλίας, τον Απρίλιο του 2018, όπου θα συμμετέχουν και μαθητές από όλα τα εταιρικά σχολεία.

   

     Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Εθνικός Φορέας παρακολούθησης του έργου είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών(Ι.Κ.Υ.).

 

Από εδώ μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο δελτίο τύπου.

 

        Ο   Δ/ντής

                                               

        Γκουτζέρης Θεόδωρος

 

 

Νέα από το Σχολικό Δίκτυο