Η παρούσα ερευνητική εργασία εκπονήθηκε από μαθητές της Α ΕΠΑΛ του σχολείου μας με την καθοδήγηση του κ.Κουρμπετλή Εμμανουήλ. Σκοπός της έρευνας ήταν οι μαθητές να μάθουν:


-   
να οργανώνονται και να συνεργάζονται σε ομάδες για την εκπόνηση της ερευνητικής τους εργασίας.

-          να διαμορφώσουν μια προβληματική σχετικά με το διαδίκτυο και την ασφαλή χρήση του.

-          να κατανοήσουν τα οφέλη του διαδικτύου και τις συνέπειες από την κακή χρήση του.

-          να ανακαλύψουν και να ερμηνεύσουν έννοιες σχετικές με την διαδικτυακή καθημερινότητά τους.

-          να διατυπώσουν το δικό τους λόγο, τους προβληματισμούς και να κάνουν αυτοκριτική αναφορικά με τη συμπεριφορά τους στο διαδίκτυο.

-          να φέρουν στο προσκήνιο θέματα της επιλογής τους σχετικά με το διαδικτύου, τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα πολυμέσα και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

-          να αναζητήσουν πληροφορίες από διαδίκτυο, πηγές, δεδομένα, συνεντεύξεις  σχετικά με τις τάσεις και την εξέλιξη του διαδικτύου.

Η παρούσα ερευνητική εργασία επιχείρησε να απαντήσει στα παρακάτω ερευνητικά ερωτήματα:

-          Ποιος ο ρόλος του διαδικτύου στη ζωή του εφήβου;

-          Παρέχουν ασφάλεια οι Σελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης;

-          Τι αποκαλούμε cyber bullying;

-          Τι είναι ο εθισμός στο διαδίκτυο;

-          Ποιες οι κοινωνικές προεκτάσεις στην καθημερινότητα του εξαρτημένου από το διαδίκτυο εφήβου;

-          Μπορούν τα διαδικτυακά παιχνίδια εκτός από μέσο ψυχαγωγίας να αποτελέσουν και επαγγελματική διέξοδο; Με ποιόν τρόπο;

 

 

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα και οι τρόποι παρουσίασης των αποτελεσμάτων ήταν τα παρακάτω: 

  • Η εξοικείωση με τη διαδικασία λειτουργίας της Ερευνητικής Εργασίας (ομαδοσυνεργατική, έρευνα, αναζήτηση, ερωτήματα, προβληματική, κριτική σκέψη, αξιολόγηση).

  • Η χρήση μέσων έρευνας και άντλησης πληροφοριών και δεδομένων όπως διαδίκτυο, βιβλία, έντυπα και ερωτηματολόγιο.

  • Η συγκέντρωση, επεξεργασία , αξιολόγηση, αποτύπωση σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή όλων των ευρημάτων, απαντήσεων, αναφορών, σχολίων, κριτικών για το προς επεξεργασία υπόθεμα κάθε ομάδας εργασίας.

  • Τελική αποτύπωση της συνολική ερευνητικής εργασίας σε έντυπη μορφή με χρήση H/Y- Επεξεργαστή κειμένου.

  • Η επεξεργασία κύριων σημείων με παρουσίαση PowerPoint.

  • Η παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας στην ολομέλεια από κάθε ομάδα με χρήση Η/Υ στην ολομέλεια και τελική Αξιολόγησή της.

  • Η παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας με τα αποτελέσματά της σε ευρύτερο κοινό.

  • Η διάδοση και διάχυση των δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας καθώς και τα αποτελέσματά της στην Ιστοσελίδα του σχολείου αλλά και στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου.